Dagverslag 9 juni - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu Dagverslag 9 juni - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu

Door: Hanneke en Laura

Blijf op de hoogte en volg Expeditie

11 Juni 2009 | Gambia, Banjul

Dagverslag 9 juni 2009
Vanmorgen werden we om 09.00 aan het ontbijt verwacht. En later werden we opgehaald om een school te bezoeken. We hoefden niet erg lang te wachten op het taxi busje, maar het zorgde wederom voor een hoop hilariteit. We gingen klappen toen de buschauffeurs de heuvel bij het motel op waren gekomen. Toen we bij de school aankwamen werden we eerst ontvangen bij de directeur. Hij had een vrij lang verhaal aan ons verteld over de school. Het was interessant en boeiend om te horen dat iemand zo trots kan zijn op hetgeen wat deze school allemaal bereikt heeft. Vervolgens kregen we een korte rondleiding waarbij we verschillende lokalen te zien kregen. Onder andere het teken lokaal en het lokaal waar meneer Sunday les geeft.
Daarna werd het tijd om te computeren. We mochten werken met Microsoft Acces, wat de meeste van ons nog nooit hadden gedaan. Het was moeilijk, maar wel erg leuk. Vervolgens verzamelden wij weer met zijn allen bij de bus en vertrokken richting het restaurant dat Tine voor ons had uitgezocht. Tijdens een aantal eerdere bezoeken door Tine was volgens haar dit restaurant erg geschikt en dit bleek later ook zo te zijn! Tot onze verbazing waren er zelfs typisch Hollandse gerechten te krijgen, zoals tosti’s en uitsmijters en de enige echte pannenkoek met stroop. Na ongeveer een uur daar gezeten te hebben, heeft de bus ons weer verder gebracht. Deze keer gingen wij richting een aantal souvenirwinkeltjes om het een en ander te kopen voor onszelf en het thuisfront. Nog voordat we bij de winkeltjes waren, kwamen er al een aantal mannen naar ons toevliegen die ons vertelden dat juist zij de mooiste winkel hadden! Al snel liepen wij weer verder om te kijken wat wij konden kopen. Er waren veel winkeltjes en allemaal verkochten zij hetzelfde. Al snel kregen veel van ons de smaak te pakken en gingen op zoek. Allerlei armbandjes, beeldjes, jurken, trommels enzovoort, waren er te koop. Enkelen van de meiden lieten hun haar van voren invlechten door een aantal vrouwen op het plein. Anderen waren druk bezig om hun souvenirs zou goedkoop mogelijk mee te krijgen door middel van afdingen. In het begin was het even wennen, maar voor enkelen werd het snel al erg leuk en makkelijk. Ook kochten enkelen van ons armbandjes voor de goede doelendag die over een aantal weken zal zijn om school. Na ongeveer 2 uur te hebben geshopt zijn wij via het strand teruggelopen naar het motel. Toen wij vanuit de souvenirwinkeltjes naar het strand liepen, kwam er nog 1 van de vrouwen naar ons toe en gaf ons paar armbandjes! Dit was erg lief en deze kunnen wij goed gebruiken voor onze goede doelendag.
Na een lekker stuk lopen op het strand gingen enkelen nog lekker zwemmen of op het terras zitten. Deze avond hadden wij een erg mooie zonsondergang die wij met zijn allen hebben bekeken. Daarna zijn we gezellig met zijn allen gaan eten. Rond 21.00 uur hebben we het programma van morgen besproken en zijn daarna naar bed gegaan. Morgen wordt namelijk een zware dag, want wij gaan naar James Eiland en moeten vroeg ons bed uit! Maar liefst om 06.00 komt de bus ons ophalen!
Ook deze dag was weer erg geslaagd!
Liefs, Laura en Hanneke