De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Team 1

Blijf op de hoogte en volg Expeditie

05 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag werden we om 6.30 gewekt door de haan. s Ochtends vroeg was het al heerlijk warm. Na een heerlijk ontbijt op het terras aan de zee vertrokken we om 10.15 naar de school. Daar werden we hartelijk welkom geheten door de docenten en leerlingen. Ze hebben voor ons gezongen en gedanst in de kleding van Nigeria, Gambia en Sierra Leone. We hebben informatie gekregen over het land. Ook hebben ze gedichten voor gedragen. De kinderen waren erg aardig en iedereen maakte al snel contact. We hebben natuurlijk ook iets verteld over Nederland, over de natuur, het weer en typisch Nederlandse dingen. We hebben nederlands snoep uitgedeeld, drop viel niet echt in de smaak, winegums vinden ze wel lekker.
We hebben ze ook hoofd/schouders/knie en teen laten doen, erg leuk om te zien! En tussen door hebben we de box geleerd en high five.
Daarna relaxen in het hotel, kip of vis met heerlijke patat eten en zwemmen in de atlantische oceaan.
Vanavond zijn we naar een middelbare school geweest waar het hele jaar de strijd om beste leerling gevoerd is. Vandaag was de prijsuitreiking. De leerlingen waren erg enthousiast en gemotiveerd. Ook viel op dat ze heel veel eer hadden voor docenten, ze klapten erg hard als een docent iets zei. Ze hebben allemaal speeches gegeven en muziek gemaakt en ook een stuk van shakespear (merchant of venice) gespeeld.
We zijn nu aan het wachten op de sandwiches en het is erg gezellig. De mensen van de school zijn er ook en samen vieren we de huwelijksdag van meneer Schaefer (gefeliciteerd Helen...)
Tot de volgende keer

• 06 Juni 2009 - 07:03

Annette Van Ommeren:

Hallo allemaal,
    geweldig leuk om te lezen dat jullie zo genieten! Wat hebben jullie al veel gedaan op één dag. Ik kijk alweer uit naar het volgende bericht, leuk om jullie zo te volgen. X voor Ingmar en allemaal véél plezier en GENIET :-)

• 06 Juni 2009 - 10:40

Gea Van De Bunt:

Hallo expeditieleden,

Wat hebben jullie al veel gedaan zeg. Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie enorm genieten. Heel veel plezier en succes met de overige activiteiten!!!!!!

• 06 Juni 2009 - 11:12

Mees, Teuni, Sander:

hoi annick,
    wij zijn gezellig je vaders verjaardag aan het vieren.Erg leuk om jullie avonturen te kunnen volgen.We kijken minstens 2 keer per dag of er nog iets nieuws op staat.
    Veel plezier daar en blijf gezond allemaal!
    Gr.

• 06 Juni 2009 - 16:07

Betsie(moeder Angela:

Het klinkt allemaal wel erg gezellig! en lekker zwemmen in de zee!
    Heel veel plezier verder,en hopelijk staat het volgende bericht er weer snel op!

• 06 Juni 2009 - 16:11

Angela Hogeveen:

leuk stukje!

nog heel veel plezier!

• 06 Juni 2009 - 17:38

Jorrit En Bertine:

Hoi allemaal,

ontzettend leuk om jullie verslag te lezen. Hoop dat jullie vandaag weer net zo'n leuke dag hebben gehad met z'n allen. XXX voor Lisanne en nog veel plezier daar met z'n allen.

• 06 Juni 2009 - 20:19

Helen Schaefer:

Hoi Allemaal

Leuk jullie bericht te lezen. Fijn dat het goed met jullie gaat. Goed dat jullie soms ook even kunnen zwemmen het zal wel erg heet zijn. Leuk dat jullie aan onze huwelijksdag hebben gedacht. Nog een goede en inspirende tijd verder.

• 07 Juni 2009 - 09:48

Oma Ank:

Hallo allemaal, gelukkig zijn jullie goed aangekomen en fijn dat jullie het naar je zin hebben. We genieten van het verslag en kijken uit naar de volgende!!! gr van Oma Ank (van Ingmar) en Mark, Ingeborg, Illya en Thirza

• 07 Juni 2009 - 10:09

Ted,Marian,Simone:

Superleuk om te lezen,hoe jullie genieten. Beetje jaloers zijn we wel.Nog veel plezier en lekker blijven genieten.xxx Mori.

hoi iris

ik heb gisteren die shouf shouf habbibi gezien bij sparta
    dat is de coach van robert.
    is het daar leuk
    daag winston
    simon

Yo Iris,
    Pas je op voor de mosquito's en de croqs?
    Boek je vast een hotelletje voor onze vakantie volgend jaar?
    Ik zie jullie vrijdag op Zaventem. Half 4 opstaan... heerlijk!
    Groeten, Pori.