Maandag 8 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu Maandag 8 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu

Maandag 8 juni

Door: Omar

Blijf op de hoogte en volg Expeditie

08 Juni 2009 | Gambia, Fajara

Dagverslag 8 juni 2009

Vanmorgen werden wij om 09.00 uur bij het ontbijt verwacht. Inmiddels hebben ook wij het Afrikaanse ritme gekregen, waardoor het merendeel deze morgen te laat was. Daarna werden wij opgehaald door het witte busje richting de nieuwe school. Over wat hobbels en gaten heen gereden, kwamen wij bij de nieuwe school aan en werden hier erg gastvrij ontvangen.
Hier gingen wij lessen geven aan de leerlingen van deze school. Maar voordat wij hieraan begonnen, leerden wij hen eerst een aantal typisch Nederlandse spellen. Zoals spijkerpoepen en koekhappen. Dit viel erg goed in de smaak, want alle leerlingen waren erg enthousiast! Nadat wij dit hadden gedaan, gingen wij lesgeven in de vakken: wiskunde, natuur-scheikunde en Engels. Hierna gaven wij nog een Nederlandse les aan de kinderen over de Nederlandse cultuur en leerden hen nog een aantal Nederlandse woorden. Dit was erg leuk om te doen en aan hen te merken vonden zij het ook erg leuk!
Rond een uur of drie, in de extreme hitte, gingen wij terug richting ons Motel, Leybato. Onze lunch stond klaar en gelijk daarna gingen wij heerlijk genieten van de warme zee en het lekkere weer. Ondanks dat dit niet al te lang was, hebben wij hier erg van genoten! Om half 5 stond ons witte busje weer klaar voor vertrek richting het sportveld. Eenmaal verzameld in de bus, probeerde de bus weg te rijden, maar hij kwam niet ver, want de benzine was op. Dit zorgde voor enorme stress, zoals ik altijd zeg! Maar gelukkig was de benzine niet ver weg, waardoor we na 5 minuten alweer konden vertrekken. Wij gingen richting het terrein van SOS kinderdorp en gingen hier met zijn allen sporten. Wij hadden allemaal sportkleding meegenomen dat zeer goed geregeld was door Jurriena! Complimenten! Eenmaal op het sportveld ging het sporten van start, waar wij voetbal en volleybal speelden. Dit alles onder leiding van Daley en ik. Al snel waren er teams gemaakt en was het erg gezellig. Wij hebben hier een tijd lang lekker gesport en na ongeveer 3 uur was het tijd om naar huis te gaan. Als afsluiting maakten wij nog een foto met onze gesponsorde ballen. Vervolgens gingen wij terug naar Leybato. Hier ging iedereen even lekker douchen en verzamelden na een half uur weer op het terras. Hier hebben wij gezellig gegeten en heerlijk genoten van de zee die wij op de achtergrond horen...
Heerlijk vakantie gevoel!

Liefs, Omar.

• 09 Juni 2009 - 05:22

Fam Wolters:

lieve Maaike,
    wat fijn om jullie verslagen te lezen, we leven enorm met jullie mee en denken vaak aan jullie.
    vooral de foto's ontroeren ons.
    veel plezier vandaag op James Island. papa,mama,emma en carlijn

• 09 Juni 2009 - 08:07

Teuni (moeder Annick:

Leuk die foto's erbij,erg leuk iedereen op de foto's te zien staan. Wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan.Het strand ziet er ook geweldig uit, lijkt me wel lekker na een dag zweten.
    Nog veel plezier:)

• 09 Juni 2009 - 08:39

Hanane (Zus Van Omar:

Zo leuk geschreven Omar! Mail me even, want dat zou je doen a amshoum haha...
    Maarre we missen je heel erg..Je krijgt de groetjes van iedereen in de familie, ook van oma...

• 09 Juni 2009 - 09:20

Fam. Loos :

Hé globetrotters,
    goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.Leuke plaatjes en zwarte bolletjes. erg leuk.
    Geniet er nog even van.

Groeten aan iedereen en speciaal aan Ingmar natuurlijk.
    Ivar,Annette en Dick

• 09 Juni 2009 - 16:19

Paul:

Hoe was James eiland ? Krokodillen geaaid ? hopelijk niemand gestoken door muggen e.d. Groetjes Paul Jet en Jay .

• 09 Juni 2009 - 17:37

Sara Jobse:

Terug over 3 dagen?
    Hebben jullie het leuk gehad?
    Foto 's zijn echt leuk!

Groetjes van Sara

• 09 Juni 2009 - 19:15

Mees:

Hoi Annick en klasgenoten.
    Erg leuk dat we via de site kunnen volgen wat jullie meemaken. Hebben jullie de school blauw gevervd?
    Het ziet er goed uit.
    Nog heel veel plezier en geniet nog even van de mooie omgeving en het strand.
    Groetjes Mees.

• 09 Juni 2009 - 19:41

Cees En Ada:

hoi maaike
    het is leuk jullie belevenissen te volgen,we hopen dat je de rest van deze week het goed naar je zin hebt.
    groetjes je buurtjes

• 10 Juni 2009 - 05:47

Jorrit Fiegen.:

hallo allemaal,

ik wens jullie nog hele fijne dagen in gabia omdat ik dat de komende dagen niet kan doen want ik ga op schoolkamp dus nog heel veel plezier in gambia en wil je de president de groetjes van me doen !

groeten jorrit

• 10 Juni 2009 - 08:04

Opa Andries:

lieve Ayla,
    Fantastisch wat jullie allemaal beleven,wat een aparte vakantie!je kunt nu zeker ook goed schilderen.ik zal een deur voor je uitzoeken om op te knappen!!
    ook voor het slot van de reis veel plezier

opa loos

• 10 Juni 2009 - 18:11

Anne:

Lieve Han&Lau!

Het klinkt allemaal super leuk wat jullie voor hen doen! Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie onderzoek gaat! Op de foto's ziet het er in ieder geval heerlijk uit, zoals op het strand hahah!
    Heeeeeel erg veel plezier nog, en mis jullie wel hoor, weer een hoop te bespreken als jullie terug zijn!
    Geniet er nog van schatjes!!

Liefs Anne!!

• 10 Juni 2009 - 19:47

Lisanne:

hee maaike, annick, henrico en de rest:)
    hoop dat het een beetje leuk is daar! zie jullie snel weer!
    X
    ps. leuke foto's!

• 11 Juni 2009 - 09:51

Gea (moeder Jurriena:

Hallo allemaal,

Helaas voor jullie zit het er bijna op, maar voor ons als ouders is het fijn dat jullie weer thuis komen, want we zijn ontzettend nieuwsgierig naar alle verhalen en foto's.
    Geniet nog van de laatste dag en een hele goede vlucht terug.