Beter laat dan nooit: 5 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit: 5 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit: 5 juni

Door: Jurriena

Blijf op de hoogte en volg Expeditie

08 Juni 2009 | Gambia, Fajara

Dagverslag 5 juni

Vannacht was de eerste nacht in het hotel. Iedereen kwam lekker uitgeslapen aan bij het ontbijt. Het ontbijt bestond uit heerlijke broodjes met jam of ei. Iedereen ging fanatiek op zoek naar schelpen op het strand. We moesten nog heel even wachten voordat we opgehaald werden om naar het oude schooltje te gaan. Eenmaal aan gekomen werd er al toubab geroepen door de kindertjes. We moesten allemaal gaan zitten en er werd voor ons gezongen en gedanst. Na een paar dansjes ging een man ons gambiaanse woorden leren. Wij zelf hielden een cultuur les en deelden typisch hollandse snoepjes uit. De reacties waren op de gezichten af te lezen. Na enige tijd gingen we weer terug naar het hotel en hadden wat tijd voor onszelf.

Op een gegeven moment werden we weer opgehaald door een busje, maar moesten lopend naar de middelbare school. Er was een prijsuitreiking wat ging over de beste leerling van het jaar voor een bepaald vak. Er werden ook toneelstukjes opgevoerd en er werd voor ons gezongen.

Ook werd er een bericht geplaatst op de site waar nu ondertussen al veel meer reacties op zijn gekomen, door ouders en vrienden.

Iedereen ging dit keer wat later naar bed omdat het op het terras nogal heel erg gezellig was met iedereen. Het was een zeer geslaagde dag voor iedereen.

• 09 Juni 2009 - 15:44

Gea:

Hoi jurr,

Leuke foto met die ballen, ik kon ze eerst alleen niet vinden. Ik hoop dat de kleding ook een beetje past. Al een lekker kleurtje gekregen, muggenbulten zal je wel volop hebben.
    Ik heb een vrijdag vrij genomen, dus kunnen we lekker alle foto's bekijken.

Groeten aan iedereen en nog lekker genieten allemaal de laatste dagen !!!

Erg leuk om de verslagen te lezen.

• 11 Juni 2009 - 19:20

Mama Van Ruben:

Hoi liefie, volgens mij hebben jullie het geweldig in Gambia, wat een ervaring! We missen je hier thuis heel erg. Dikke kus van mama,Nathalie,Christian en Juliëtte