6 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu 6 juni - Reisverslag uit Fajara, Gambia van Expeditie 1 - WaarBenJij.nu

6 juni

Door: omar

Blijf op de hoogte en volg Expeditie

08 Juni 2009 | Gambia, Fajara

Dagverslag 6 juni

Vandaag weer vroeg ons bed uit! We moesten om 8 uur eten. Ontbijt was goed op tijd dit keer! We hadden achteraf gezien nog wel wat langer kunnen slapen want we vertrokken pas naar de school om een uur of 12. Al waren er wel al een paar eerder weg gegaan om inkopen te doen voor het verven van de school.
Toen vertrokken we naar het oude schooltje. Hier verzamelde iedereen. Even wat geklest en daarna konden we het busje in. We zaten een poosje lekker krap te wachten in het busje voordat we gingen, maar al snel kwamen we er achter dat een van de busjes het niet deed en konden we weer allemaal uitstappen. In die tijd dat het busje gemaakt werd, hebben wij allemaal even wat gegeten. Daarna weer het busje in, en dat verliep heerlijk!! Ergens in the middel of nowhere hield ons busje er mee op en konden we wachten.

Toen we eenmaal weer verder reden, kreeg Henrico het even goed benauwd. Omar vond het niet zo leuk dat Henrico steeds uit het raam hing dus Henrico zat de hele weg met een papieren zakdoekje voor z’n mond. Hij zei zelfs dat hij nog nooit zolang ze mond dicht had kunnen houden.

Toen we uiteindelijk toch nog allemaal veilig bij de school aan kwamen, konden we beginnen met verven. De taken werden verdeeld en we konden aan de slag. Een paar gingen bezig met de 2 lokalen en een aantal konden beginnen aan de buitenkant. Ook nog even wat tafels en stoelen in de lokalen neergezet. Alles was super goed geregeld door Annick en Ruben en dat leverden dan ook een heel leuk resultaat op! Die lieve Meneer Moss bedankte ons en toen was het weer tijd om te gaan.

Eenmaal op de terugweg merkten we al dat het heel druk was. Er stonden heel veel mensen langs de weg. Ze wachtten tot de president langs zou komen. Ook wij gingen met z’n alle langs de weg staan wachten want het was niet toegestaan om door te rijden. Er kwamen grote auto’s langs waarop militaire zaten met geweren. Best wel eng! Toen kwam uiteindelijk de president langs en warempel, hij stopte recht voor onze neus. Hij vroeg waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen moesten we opeens allemaal de weg op lopen om de president een hand te geven!! Ja en dan schudt je opeens de hand van de president van Gambia! Na deze stunt, allemaal weer de busjes in, waar we even later weer uit moesten stappen om nogmaals de president te zien. Deze ging dit keer zo snel dat we hem helaas niet meer zagen.

Inmiddels was het al weer donker en reden we terug naar ons hotel, waar we nog even lekker wat hebben gegeten. Het duurde op z’n Afrikaans, lekker lang voordat we ons eten kregen maar het was weer lekker! Na een drukke chaotische maar toch leuke dag, zo lekker slapen! Sommige willen nu nog graag douchen, maar helaas werkt de waterleiding vandaag niet echt mee. Ach..Morgen weer een nieuwe dag!

• 08 Juni 2009 - 12:29

Henk En Alice:

Hay Apekop,

Fijn om te horen dat je het super naar je zin hebt. We kijken erg uit naar de rest van de foto,s Geniet nog zoveel mogelijk en de groetjes aan de overige expeditieleden.

• 08 Juni 2009 - 13:01

Arianne:

Heej Ayla!

Heb je het een beetje naar je zin? Lijkt me wel als ik het hier zo lees!

Ik mis je wel hoor! En niet alleen vanwege het rooster :-P Ook je gezelligheid ;-)

Hopelijk tot nog best wel snel meid!

Xxx van uit Nederland!

• 08 Juni 2009 - 17:31

Lisanne B:

heee gambianen(?):P
    beetje leuk daar in verweggiestan?
    xx

• 08 Juni 2009 - 18:33

Sjaak Weel:

Hei Ingmar, Lekker daar in Gambia? Beetje hangen, verven, eten, kletsen. Klinkt wel relaxed. Ik mis alleen het groene blikje?! Groet, sjaak

• 08 Juni 2009 - 19:16

Marcel Beekhuis:

hoi grote broer leuke foto, a4dagse gelopen was leuk.gr marcel!